Opstaldning

Opstaldning på Rebild Sportsrideklub

Som opstalder på Rebild Sportsrideklub har du moderne faciliteter til rådighed til en fordelagtig pris. Vi har:

• En 20 x 75 ridehal med fiberbund, som giver mulighed for undervisning i den ene ende
    og fri ridning i den anden ende.
  • To 20 x 60 udendørs dressurbaner
  • En 22 x 45 udendørs træningsbane
  • En 50 x 100 græsspringbane
  • 36 hestebokse, heraf er de 10 udebokse
  • Indendørs vaskeplads og solarie
  • Aflåst sadelrum
  • Cafeteria

Se mere i vores opstalderfolder eller vores velkomstbrev til nye opstaldere. Se også vores opstalderkontrakt samt de  retningslinjer, vi følger ved sygdom blandt vores heste.

Vi sørger for at din hest eller pony bliver fodret 3 gange dagligt i samråd med dig. Vi gør en stor indsats for at finde kvalitetshø og kvalitetsfoder, der sikrer at din hest eller pony får det tilskud af vitaminer og mineraler, der er nødvendigt. Det er også muligt at medbringe eget foder.

Hver dag bliver din hest eller pony lukket på fold. Er der behov for enefold i en periode, har vi også gode muligheder for det. Vi har god foldplads, og foldene er normalt pæne og tørre året rundt. Ud- og indlukning varetages i hverdagene af staldens personale. I weekenden sørger man selv for indlukning. Igen er der tradition for at man hjælper hinanden i større eller mindre grupper, oftest foldvis.

Klubben sørger 2 gange årligt for at teste for orm i gødningen og for blodorm. Prøvetagningen og behandlingen er med i opstaldningsprisen.

Vandrepokal

Hvert år uddeles der vandrepokaler til rytterne med flest point iht. til nedenstående. Der er 4 vandrepokaler: dressur pony og hest samt spring pony og hest. Vinderne modtager også en fin rosette.

Kategorier / krav    NYT fra 2024: Alle starter tildeles 1 point uanset om man modtager rosette eller ej.

Pointlisten er udregnet for D-stævner og D-klasser ved C-stævner, og favner både dressur og spring. Ved deltagelse i C-stævner og højere (undtaget herfra er D-klasser) fordobles pointsummen.

B0-klasser ved D-stævner, fejlfri runde: 1 point. B0-klasser ved C-stævner og højere, fejlfri runde: 2 points. Sløjfedressur, opnåelse af sløjfe: 1 point.

For at opnå point til vandrepokalen skal der stilles op for REB.

Pointfordeling

Point indberettes til Jannie Guldmand Bak på facebook eller pr. mail til guldmand18@gmail.com senest 14 dage efter stævnet. Noter hvilken placering du fik, hvor du fik den, hvornår du fik den og hvem du red på. Resultatlisten offentliggøres løbende på facebook.