Elevskole

Elevskole på Rebild Sportsrideklub

Der er undervisning på følgende tidspunkter:

Mandag fra 16.15 til 20.30  -  Tirsdag fra 16.00 til 19.45    Torsdag fra 16.15 til 19.45  -  Fredag fra 16.00 til 18.00

Fredag er begynderhold af 30 min., hvor der er en ekstra hjælper på holdet ud over underviseren (for børn op til 12 år).

Alle elever bedes møde op senest 15 minutter før undervisningen starter, således at man kan nå at få sadlet op inden undervisningen begynder.

Hvis man ikke har mulighed for at deltage i undervisningen, skal man melde afbud. En sms til underviseren er udmærket.

Her kan du se vores ind- og udmeldelsesblanket.

Passerpart

Kunne du tænke dig din "næsten" helt egen pony? Så er en passerpart måske noget for dig.

Hos Rebild Sportsrideklub er der mulighed for at få passerpart på vores elevponyer. Når du har en passerpart, skal du behandle ponyen som var det din egen - strigle den, nusse om den og ride den m.m. Udgifter til foder, smed, dyrlæge, udstyr og lignende sørger rideskolen dog for.

Halvpart

Du får undervisning på ponyen/hesten to gange om ugen. Derudover må du ride enten lørdag eller søndag, og i ferier og på helligdage. Der vil blive lavet en kontrakt på parten, som kan opsiges til den 1. i en måned, med én måneds varsel. Se kontrakt her.

Kvartpart

Du får undervisning på ponyen/hesten en gang om ugen. Derudover må du ride enten lørdag eller søndag hveranden weekend, og i ferier og på helligdage.Der vil blive lavet en kontrakt på parten, som kan opsiges til den 1. i en måned, med én måneds varsel. Se kontrakt her.

Du skal selvfølgelig være medlem af rideklubben samt deltage i undervisningen for at have en passerpart.

Hvis det kunne have din interesse, så tag en snak med din ridelærer.

Elevhestene

Her kan du møde elevhestene på Rebild Sportsrideklub:

Arcon

Arcon kom til Rebild Sportsrideklub i vinteren 2015 som 5 årig. Arcon er 100% sponsoreret af Arcon-Sunmark A/S Skørping. Arcon er vallak og halv islænder, og med det dejligste sind. Han har størrelse som en kat. 2 pony. Arcon fungere både med nybegyndere og rutinerede ryttere.

Prins

I september 2020 købte vi Prins. Han er en Welsh pony født i 2015, som kommer fra Wales. Han har en stor gang, og kan også være lidt svær at ride for de urutinerede ryttere.

Frønse

Frønse kom til Rebild Sportsrideklub i maj 2020. Han er en vallak fra 2003, og er en god blanding af flere racer. Frønse kan godt være lidt stædig, men han er jo også oppe i årene :)

Tinki

Han hedder egentlig Bart-Anno, men vi synes Tinki passer bedre. Han blev født i Holland i 2013, og kom hertil i 2021. Han er en rigtig sød tinker, med det sødeste skæg på mulen.

Lady

Lady kom til REB i sommeren 2023 sammen med Dun, og hun er sponsoreret af Flemming Christensen Fond/SAWO. Hun er en Connemara hoppe på 145 cm. Lady er rigtig sød at ride, men en lidt hurtig dame som mangler noget ridemæssig uddannelse, men hun giver altid en god ridetur. Selvom Lady er lidt spinkel har hun en god størrelse og rides af både børn og voksne.

.

Lisa

Lisa er en hoppe fra 2014, som er 162 cm høj og irsk sportshest. Hun er sponsoreret af Spar Nord Fonden og Fonden Himmerland, og kom til REB i efteråret 2023. Lisa er en super sød hest både fra jorden og under rytter.

John John

John John er indkøbt til rideskolen i 2020 med støtte fra Nordea Fonden. Han er en vallak født i 2004, og en 100% islænder. Han er en af vores meget populære elevheste, og kan rides af ryttere på alle niveauer.

Bingo

Bingo er vores lille maskot. Han er det sødeste og gør hvad han kan under ridningen. Han har ikke været redet så meget, så galoppen synes han er lidt svært, så man skal ride stærkt. Bingo kan godt være lidt fræk at rense hove på endnu, men bliver bedre dag for dag.

Wyn

I 2014 blev Wyn født i England, og i 2021 kom han til Rebild Sportsrideklub. Han er en rigtig fin lille pony, som kan rides af de mere rutinerede ryttere, da han godt kan være lidt for følsom for de urutinerede ryttere.

Mumi

Mumi, som faktisk hedder Pixi, kom til REB i starten af 2022, hvor vi lånte hende til elevskolen. Efterfølgende har vi købt Mumi, da hun er en god pony, som eleverne kan udvikle sig på.

Hun er fra 2014, og er en haflinger-blanding. Hun er til de rutinerede ryttere, og er også en af vores største ponyer.

Dun

Dun er sponsoreret af Sparekassen Danmark Fonden Himmerland og DGI og DIF’s foreningspulje, og kom til REB i sommeren 2023. Han er en vallak på 155 cm, irsk sportshest og født i 2019. Dun er en meget rolig hest med en god størrelse, og kan rides af både børn og voksne. Han er købt samme sted som Lady og Lisa. Dun er ikke så uddannet ridemæssigt og mangler lidt balance i galoppen, men han forsøger altid at gøre sit bedste.